Projekto sklaida. Avižienių anglų kalbos mokytojų metodinio centro susirinkimas
Dalyvauja Vilniaus rajono Avižienių metodinio centrui priklausančių Maišiagalos kun. Juzefo Obrembskio, Avižienių gimnazijų anglų kalbos mokytojos. S. Šližauskaitė pristato įgyvendinto Erasmus+ projekto galutinius rezultatus bei pasidalina CLIL taikymo pavyzdžiais ir įgyvendinimo galimybėmis gimnazijoje.
Erasmus+ projekto vadovų baigiamasis susitikimas mūsų gimnazijoje
2015 metų rugsėjo mėnesį startavęs tarptautinis Erasmus+ programos 2 pagrindinio veiksmo (KA2) tarpmokyklinės strateginės partnerystės projektas “Education Material, Planning, Strategy and Tools for CLIL Education” baigsis šių metų rugpjūčio 31-ąją. Paskutinysis projekto vadovų susitikimas buvo organizuotas mūsų gimnazijoje birželio 18-22 dienomis. Susitikimo metu ne tik pristatyti nuveikti darbai, bet ir pristatytos idėjos, kaip CLIL mokymą integruoti į ugdymo procesą projektui pasibaigus.
Su projekto rengėjais susitikime dalyvavo Švietimo ir mokslo ministerijos vyr. specialistė Vilija Sipaitė, kuri kuruoja integruoto dalyko ir užsienio kalbos mokymą (angl. CLIL) Lietuvoje. Taip pat sulaukėme Loretos Andziulienės, atstovaujančios LAKMA (Lietuvos anglų kalbos mokytojų asociaciją) bei Lietuvos Edukologijos universitetą vizito.
Savaitė buvo kupina susitikimų ne vien mūsų gimnazijoje, bet ir kituose rajonuose. Išvykstamasis vizitas organizuotas į Alytaus Dainavos pagrindinę mokyklą. Vizito tikslas – CLIL įgyvendinimas kitose mokyklose. Susitikimas buvo dviejų dalių: teorinis bei praktinis. Vokiečių kalbos vyresnioji mokytoja Jurgita Kamandulienė ir matematikos mokytoja metodininkė Jūratė Žukauskienė svečiams pristatė mokyklos patirtį įgyvendinant Goethe’s instituto remiamą projektą CLILIG@LITAUEN (vokiečių kalbos bei matematikos integracija) bei visus dalyvius pakvietė praktiškai išbandyti CLIL pritaikomumą (mokytojos užduotis išvertė į anglų kalbą dalyvių patogumui). Mokyklų vadovai taip pat aptarė vadybinius veiklos įgyvendinimo aspektus ir susitarė dėl tolesnio bendradarbiavimo.
Projekto įgyvendinimo laikotarpiu buvo įvykdyti visi projekto tikslai, sukurta daugiau nei planuota mokomosios medžiagos. Jos naudojimas, įgyta patirtis neabejotinai prisidės prie mokymo kokybės gerinimo mūsų gimnazijoje.
Projekto sklaida. Mokytojų, dalyvaujančių Erasmus+ projekte, veiklų pristatymas metodinių dienų metu
Mokytojai, projekto darbo grupės nariai, kaip ir kiekvienais projekto įgyvendinimo metais savo metodinėse grupėse pristatė ataskaitas už 2017-2018 m. m. bei tuo pačiu apibendrino viso projekto laikotarpiu įgyvendintas veiklas, įgytą patirtį bei išmoktas pamokas. asmeninę bei profesinę naudą dalyvaujant “Education Material, Planning, Strategy and Tools for CLIL* Education” projekte.
Humanitarinių dalykų metodinė grupė
Anglų kalbos mokytoja metodininkė Sigita Šližauskaitė
Gamtos ir tiksliųjų mokslų metodinė grupė
Istorijos vyresniojo mokytoja Virginija Giedraitytė
Informacinių technologijų ir matematikos vyresnioji mokytoja Olga Andrijanovienė
Geografijos vyresnioji mokytoja Daiva Petkauskienė
Meninio, darbinio, technologijų ir kūno kultūros metodinė grupė
Muzikos vyresnioji mokytoja Jurgita Voskanienė
Pradinio ugdymo metodinė grupė
Priešmokyklinio ugdymo vyresnioji pedagogė Lina Kazlauskienė
CLIL’o apžvalga priešmokyklinėje grupėje https://www.youtube.com/watch?v=WEJxK9uNyTk
Turiningi mokslo metai Lietuvos didžiojo kunigaikščio Algirdo gimnazijoje įgyvendinant Erasmus+ projektą.
Besibaigiant 2017-2018 m. m. verta apžvelgti nuveiktus darbus. Įgyvendinant tarptautinį Erasmus+ programos 2 pagrindinio veiksmo (KA2) tarpmokyklinės strateginės partnerystės projektą “Education Material, Planning, Strategy and Tools for CLIL* Education” šiais mokslo metais šeši Lietuvos didžiojo kunigaikščio Algirdo gimnazijos mokytojai vyko į mokymo(si) vizitus Čekijoje bei Slovakijoje (Short-term joint staff training events- Practical training of non-language/language teachers for using CLIL method).
Vizitų metu mokytojai dalykininkai tobulino anglų kalbos kalbinius gebėjimus. Jiems buvo organizuoti praktiniai užsiėmimai, pateikta ready-to-use medžiaga naudinga tolimesniam darbui vedant integruotas dalyko ir užsienio kalbos pamokas (CLIL lessons). Susitikimo metu dalyviai iš Slovakijos, Ispanijos, Lietuvos dalinosi patirtimi bei iššūkiais vedant CLIL pamokas per pirmus dvejus projekto metus, ieškojo bendrų sprendimo būdų. Projekto koordinatorė apibendrindama diskusiją, pristatė pranešimą tema ,,Common Teachers´ mistakes using CLIL“. Grįžę mokytojai tikrai turėjo kuo pasidalinti su savo kolegomis gimnazijoje. Bene daugiausia įspūdžių jie turėjo po vestų atvirų pamokų Základná škola Hradec Královémokiniams naudojant projekto metu sukurtus pamokų planus.
Kalbų mokytojams susitikimo metu Základná škola s materskou školou F.J. Fugu (Vinné) pristatytos teorinių žinių, įgytos praktikos, įvairios ready-to-use medžiagos sinergijos galimybės. Praktinių užsiėmimų metu dalyviai rengė improvizuotus pamokų planus naudodami pateiktus online išteklius. Mokytojų rengimo metodiniame centre (Prešov) lektoriai vedė teorinius bei praktinius užsiėmimus (Extensive reading and CLIL; English and CLIL), taip pat lankėsi Základná škola sv. Cyrila a Metoda (Košice) mokykloje ir stebėjo CLIL pamokas.
Visi projekte dalyvaujantys gimnazijos mokytojai tobulino tiek bendrąsias, didaktines, tiek dalyko kompetencijas. Praktinius gebėjimus mūsų gimnazijos mokytojai parodo vesdami muzikos, istorijos, pasaulio pažinimo, geografijos, matematikos, informacinių technologijų, anglų kalbos pamokas taikydami CLIL metodą.
Birželio mėnesį gimnazijoje, baigiamajame projekto vadovų susitikime, laukiame svečių iš Ispanijos, Čekijos bei Slovakijos.
Sigita Šližauskaitė, Vilniaus r. Maišiagalos Lietuvos didžiojo kunigaikščio Algirdo gimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė bei projekto koordinatorė gimnazijoje.
*CLIL – trumpinys anglų kalba (integruotas dalyko ir užsienio kalbos mokymas).
Straipsnis atspindi jos rengėjų, bet ne Švietimo mainų paramos fondo, Europos Komisijos ar jos institucijų požiūrį, ir Europos Komisija neatsako už šios medžiagos turinį ir galimą panaudojimą.
Šis straipsnis taip pat publikuojamas emokykla.lt https://www.emokykla.lt/